• Nieuws
Het Hoogbegaafdheids-netwerk (HB-netwerk), dat dit jaar gestart is, komt regelmatig bijeen. In de afgelopen bijeenkomst is o.a. nagedacht over de transfer van de plusklas naar de reguliere klas.  Cindy Floors, werkzaam op de Admiraal de Ruyterschool en initiator van dit netwerk doet verslag.
 We kwamen erachter dat we tegen dezelfde dingen aanlopen en we hebben good practices met elkaar besproken: 
  • Contact tussen de plusleerkracht en de groepsleerkracht om de 6 weken.
  • Open inloop, waarbij kinderen hulp kunnen vragen.
  • Vaste momenten in het rooster inplannen waar kinderen aan verrijkingswerk werken.
  • Om de vier weken contact tussen leerkracht en de leerling over hun project.
  • Plannen in outlook agenda, zodat er overzicht is voor alle partijen.
Dit zijn zo maar een paar goede oplossingen die uit ons overleg gekomen zijn.

Onderzoeksvraag 

We zijn nog bezig met onze eerste onderzoeksvraag: Hoe is het HB-onderwijs vormgegeven binnen de ASKO. Inmiddels hebben we daar met veel scholen over gesproken. Op 9 januari proberen we conclusies uit deze gesprekken te trekken en denken we na over hoe we deze gegevens binnen ASKO kunnen delen." 

Volg jij ons al?

Volg ons op Linkedin